tiistaina, toukokuuta 10, 2005

...en voinut vastustaa kiusausta...

Aion laatia raporttini niin kuin kertoisin kertomuksen, jotta hän suorittaisi toimet loppuun. Siellä istuu hovioikeus, jota Showan tarinat oli jäljitellyt. Ja uskollisena ajoittaiselle moukkamaisuudelle, joka nosti päätään kohta, kun hän oli lakannut olemasta onneton, Swann hämmästeli mielessään: “Ajatella, että olen tuhlannut monta vuotta, että olen toivonut kuolemaa, että olen elänyt suuren rakkauteni sellaisen naisen vuoksi, joka ei ollut mieleeni eikä edes minun tyyppiäni.”


Ursula K LeGuin: Pimeyden vasen käsi
manray: omakuva
Arvo Turtiainen: Ihminen 503/42
Sujata Massey: Rei Shimura ja tappava manga
Marcel Proust: Swannin rakkaus


...ja aamu alkaa sarastaan...

1 Kommenttia

Anonymous Anonyymi sanoo:

Maijalle
...piti tarkistaa

Aion laatia raporttini niin kuin kertoisin kertomuksen,
(Ursula K LeGuin: Pimeyden vasen käsi)

jotta hän suorittaisi toimet loppuun.
(manray: Omakuva)

Siellä istuu hovioikeus,
(Arvo Turtiainen: Ihminen 503/42)

jota Showan tarinat oli jäljitellyt.
(Sujata Massey: Rei Shimura ja tappava manga)

Ja uskollisena ajoittaiselle moukkamaisuudelle, joka nosti päätään kohta, kun hän oli lakannut olemasta onneton, Swann hämmästeli mielessään: “Ajatella, että olen tuhlannut monta vuotta, että olen toivonut kuolemaa, että olen elänyt suuren rakkauteni sellaisen naisen vuoksi, joka ei ollut mieleeni eikä edes minun tyyppiäni.”
(Marcel Proust: Swannin rakkaus)

...kyllä niitä on viisi...paitsi etten osannut erottaa mikä on virke ja mikä on lause...nyt osan...

P.S...kielioppi ei ole koskaan ollut vahvoja puoliani...

5:38 ip.  

Lähetä kommentti

Pääsivulle